Jeroen Nederpelt

Mijn naam is Jeroen Nederpelt en ik woon al mijn hele leven met veel plezier in Hillegom. Net als mijn vader, Peter Nederpelt, ben ik hier opgegroeid en voel ik mij sterk verbonden met ons dorp. Sinds 22 april 2026 ben ik wethouder met de portefeuilles Jeugd, Onderwijs, Sport, Economie en Dienstverlening. In deze rol zet ik mij elke dag in om Hillegom nog een stukje mooier te maken.

Voordat ik wethouder werd, werkte ik bijna negen jaar in de publieke sector, waarvan de laatste jaren bij de gemeente Den Haag. Daar hield ik mij bezig met gemeentefinanciën en besluitvorming. Die ervaring neem ik nu mee in mijn werk voor Hillegom, want gezonde financiën zijn de basis voor alles wat we als gemeente willen bereiken.

Mijn politieke betrokkenheid begon al eerder. Sinds 2018 ben ik raadslid voor BBH en daarvoor was ik actief als bestuurslid van de partij. Wat begon als interesse, is inmiddels uitgegroeid tot een grote passie. Ik heb letterlijk van mijn hobby mijn werk kunnen maken. Ik vind het een bijzondere eer om mij als inwoner en wethouder in te kunnen zetten voor ons dorp.

In mijn werk als wethouder richt ik mij op onderwerpen die dichtbij mensen staan. Voor jongeren vind ik het belangrijk dat zij veilig kunnen opgroeien en zich goed kunnen ontwikkelen. Op school, thuis en in hun vrije tijd.
Ook sport vind ik belangrijk. Sport zorgt voor plezier, gezondheid en verbinding. Daarom zet ik mij in voor goede sportvoorzieningen en een sterk verenigingsleven.
Voor ondernemers wil ik dat Hillegom een fijne plek is om te werken en te ondernemen. Een levendig centrum en een gemeente die duidelijk en goed bereikbaar is, horen daar voor mij bij.

Hillegom staat voor mooie, maar soms ook lastige keuzes. Denk aan de vraag waar en hoe we bouwen, hoe we ons dorp leefbaar houden en hoe we omgaan met verschillende belangen. Niet iedereen kan altijd zijn zin krijgen, maar juist daarin ligt de uitdaging om tot goede, evenwichtige besluiten te komen.

In mijn vrije tijd ben ik graag actief. Ik loop regelmatig hard langs mijn favoriete plekken in het dorp, de Oude Beek en de Weerlanerpolder – vooral in de lente, als Hillegom op z’n mooist is. Daarnaast speel ik graag een computerspelletje, draai ik een plaatje en spreek ik af met vrienden.